جشنواره گلاب گیری گیلده شهرستان شفت برگزار گردید

به گزارش وبلاگ همصحبت، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، جشنواره گلاب گیری گیلده شهرستان شفت برگزار گردید.

جشنواره گلاب گیری گیلده شهرستان شفت برگزار گردید

ولی جهانی گفت: جشنواره فرهنگی گل محمدی و گلاب گیری روستای گیلده شهرستان شفت با حضور خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی، ابراهیم طاهری صادق فرماندار شهرستان شفت و جمعی از مقامات استانی و شهرستان شفت و با استقبال بالغ بر 5 هزار نفری گردشگران برگزار گردید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اضافه نمود: این مراسم با اجرای موسیقی سنتی به وسیله هنرمندان محلی، برپایی غرفه های عرضه محصولات صنایع دستی و اجرای مراسم سنتی لافندبازی در راستای اجرای برنامه های فرهنگی به منظور جذب و توزیع گردشگران در سطح شهرستان های استان گیلان برگزار گردید.

جهانی اضافه نمود: استان گیلان به عنوان یکی از استانهای برتر صنعت گلاب گیری در سطح کشور مطرح است و در سالهای اخیر و براساس سیاست گذاری های صورت گرفته پس از ثبت ملی گلاب گیری روستای گیلده در لیست آثار میراث ناملموس کشور کوشش شده تا برگزاری جشنواره های فرهنگی و جذب گردشگران این موضوع در شهرستان شفت بیش از پیش توسعه یابد.

او اظهار کرد: شیوه سنتی تهیه گلاب در روستای گیلده از قدمتی طولانی برخوردار بوده و در حال حاضر بیش از 12 هکتار از زمین های این روستا به کشت این محصول اختصاص دارد.

گفتنی است گلاب گیری روستای گیلده از توابع شهرستان شفت در 14 دی 1399 و با شماره 2144 در لیست میراث ناملموس کشور قرار گرفته است.

منبع: همگردی

به "جشنواره گلاب گیری گیلده شهرستان شفت برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره گلاب گیری گیلده شهرستان شفت برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید