جدیدترین فرودگاه های روسیه؛ معماری های بی نظیر

به گزارش وبلاگ همصحبت، در سال های اخیر تعداد زیادی از فرودگاه های روسیه بروز یا بازسازی شده اند. در بیشتر موارد باسازی ها مربوط رویداد های بزرگ ورزشی در دنیا مانند جام دنیای است.

جدیدترین فرودگاه های روسیه؛ معماری های بی نظیر

درسال های اخیر معماران در سراسر جهان تلاش کرده اند با طراحی های بی نظیر خود همه را به تحسین وادارند. یکی از سازه هایی که همواره مورد نظر معماران بوده، فرودگاه ها است که در چند سال اخیر طراحی های زیبایی داشته اند. بعد از انتخاب شدن روسیه به عنوان میزبان جام جهانی 2018، تغییراتی زیادی در دستور کار قرار گرفت تا این کشور برای این رویداد بزرگ ورزشی آماده شود که یکی از این تغییرات نوسازی و حتی ساخت فرودگاه ها بوده است.

1. پرم (Perm)

طراحی ساختمان فرودگاه که در شهر پرم در منطقه اورال واقع شده است، از طریق متخصصینی از مسکو و لندن اجرا شده است. به گفته آن ها سرانجامه بولشوی ساوینو تداعی گر بال در حال پرواز است. این سازه سال گذشته افتتاح شده و از طریق سرمایه گذاری های خصوصی 80 میلیون یورو هزینه برداشته است.

2. روستوف نادونو (Rostov-on-Don)

طرح زیبای فرودگاه روستوف نادونو از طریق چهار شرکت طراحی اجرا شده است که شرکت Britains The Twelve Architects نیز یکی از آن ها است. سقف فرودگاه حالت موج دار است. فرودگاه روستوف نادونو به شکلی طراحی شده تا ظرفیت سالانه پنج میلیون مسافر را داشته باشد. روستوف نادونو یکی از 11 شهر میزبان جام جهانی است.

3. یکاترینبورگ (Ekaterinburg)

یکاترینبورگ یکی دیگر از شهر های میزبان جام جهانی است. هرچند طراحی مدرن فرودگاه کولتسوو 10 سال پیش اجرا شده است، با این حال یکی از بزرگ ترین فرودگاه های کشور است. در سال 2013 به عنوان یکی از پنج فرودگاه برتر جهان شناخته شد.

4. سامارا (Samara)

در فرودگاه سامارا نیز امسال به دلیل برگزاری جام جهانی سرانجامه تازهی ساخته شده است که طرح بی نظیری دارد. این سرانجامه در 18 ماه ساخته شد و در سال 2015 افتتاح شد. دفتر طراحی British HTAL مسئول طراحی این سرانجامه بوده است.

5. نیژنی نووگرود (Nizhniy Novgorod)

فرودگاه استریگینو در نیژنی نووگرود یکی دیگر از فرودگاه های تازه روسیه است. نیژنی نووگرود یکی از شهر های میزبان جام جهانی است و ساختمان مرکزی فرودگاه از طریق HTAL طراحی شده است. دیوارهای براق و موج دار سرانجامه فرودگاه واقعا چشم نواز است. به گفته طراحان ظرفیت سرانجامه در صورت نیاز، مانند برگزاری جام جهانی، می تواند تا 30 درصد هم افزایش یابد.

6. کراسنویارسک (Krasnoyarsk)

اخیرا در شهر سیبریایی کراسنویارسک که در فاصله 4 هزار کیلومتری شهر موسکو واقع شده است، یک سرانجامه تازه افتتاح شده است. به گفته مقامات منطقه در حال حاضر این فرودگاه بزرگ ترین فرودگاه روسی در بخش شرق کوه های اورال است. هزینه مدرن سازی این فرودگاه 100 میلیون یورو بوده و سرمایه لازم برای این کار از طریق دو بخش دولتی و خصوصی تامین شده است.

7. ژوکوفسکی (Zhukovsky)

فرودگاه ژکوفسکی چهارمین و کوچک ترین فرودگاه موسکو است. با این وجود این فرودگاه بلندترین باند فرودگاه را، به طول 5.5 کیلومتر، در کل اروپا دارد. ساخت فرودگاه ژوکوفسکی در سال 2016 به سرانجام رسید.

8. کالینینگراد (Kaliningrad)

کالینینگراد غربی ترین شهر روسیه است. این شهر که در احاطه کشورهای اروپایی است، یکی از شهرهای میزبان جام جهانی است. در سال 2013 باسازی فرودگاه خرابروو (Khrabrovo) شروع شد و در سال 2018 افتتاح شد.

9. سوچی (Sochi)

بازسازی فرودگاه سوچی بین سال های 2007 تا 2013 انجام شد. این باسازی کمی قبل از شروع بازی های المپیک زمستانی 2014 افتتاح شد. در طول بازی ها این فرودگاه شاهد 3800 مسافر در ساعت بود. در سال 2017 فرودگاه سوچی به عنوان یکی از 20 فرودگاه برتر جهان شناخته شد.

منبع: کجارو / rbth.com

به "جدیدترین فرودگاه های روسیه؛ معماری های بی نظیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین فرودگاه های روسیه؛ معماری های بی نظیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید