تویوتا کمری 2024، سدان محبوب ژاپنی با چه تغییراتی می آید؟، عکس
به گزارش وبلاگ همصحبت، گجت نیوز نوشت: تویوتا از مدل 2024 سدان کمری رونمایی کرد. به نظر می رسد این خودروساز ژاپنی در حال آماده شدن برای معرفی نسخه کاملاً جدیدی از Camry است.
تویوتا چند ماه قبل از انتها عرضه کمری در ژاپن اطلاع داد که با اندازه فروش کم این سدان در این منطقه چندان دور از انتظار نبود. در ایالات متحده اما شرایط کمری تفاوت دارد و این محصول تویوتا که جزو معدود سدان های مرسوم به جای مانده در بازار آمریکا است، حتی رشد بیش از 10 درصدی فروش را در نیمه اول سال 2023 تجربه نموده است. اخیراً هم تویوتا به صورت رسمی مدل 2024 سدان کمری را معرفی کرد که بدون هرگونه تغییری روانه بازار خواهد شد. بر همین اساس، می توان نتیجه گرفت که تویوتا نسخه ای کاملاً تازه یا حداقل فیس لیفتی را برای مدل 2025 در نظر دارد.
جزئیات تویوتا کمری مدل 2024
نسل کنونی تویوتا کمری که هشتمین نسل آن بر شمرده می گردد، در سال 2018 به بازار راه پیدا کرد. حالا که 6 سال از عرضه این نسل به بازار برای اولین بار می گذرد، تصمیم تویوتا برای عرضه نسل تازه کاملاً قابل انتظار است. اینکه مدل 2024 هم هیچ تغییر خاصی را به همراه ندارد، به احتمال این حتی اضافه می نماید. باید منتظر ماند و دید که تویوتا برای آینده سدان کمری در بازار ایالات متحده آمریکا چه تدارکاتی دیده است.
گذشته از این، کمری مدل 2024 هم در انواع و اقسام تریم ها با پیشرانه های مختلف عرضه می گردد. به طور دقیق، این سدان ژاپنی دارای 18 نسخه مختلف خواهد بود؛ از نسخه پایه LE با قیمت حدود 26 هزار و 500 دلار تا XSE با قیمت تقریباً 32 هزار دلار. تمامی نسخه ها از جمله این دو نسخه و SE Nightshade و XLE با افزایش قیمت جزئی 100 دلاری روبرو شده اند. همه این ها هم از پیشرانه 4 سیلندر با سیستم دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد و سیستم دو دیفرانسیل در قالب آپشن بهره می برند.
کمری بعلاوه مجموعه ای از تریم های هیبرید دارد که البته فقط با سیستم دیفرانسیل جلو در دسترس قرار می گیرند. LE Hybrid با قیمت حدود 29 هزار دلار تریم هیبرید پایه این سدان در نظر گرفته می گردد و SE Hybrid ،SE Hybrid Nightshade ،XLE Hybrid و XSE Hybrid بقیه تریم هایی اند که مجهز به پیشرانه هیبریدند. کمری های هیبرید دارای بازدهی بالایی اند و بنا به گفته تویوتا، در یک سیکل ترکیبی فقط 4.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر مصرف می نمایند. البته افزایش قیمت این تریم ها به 200 دلار می رسد.
دست آخر مشتریان به نسخه های 6 سیلندر تویوتا کمری مدل 2024 دسترسی خواهند داشت. TRD با قیمت نزدیک به 34 هزار دلار، مقرون به صرفه ترین تریم این سدان با پیشرانه 6 سیلندر است و قیمت کمری هیبرید با تریم XSE V6 به 37 هزار دلار می رسد. کمری با اتکا به پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر خود می تواند 301 اسب بخار قدرت و 362 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. نسخه های هیبرید این سدان هم مثل نسخه های بنزین سوز 4 سیلندر آن افزایش قیمت 100 دلاری را به خود دیده اند.
شواهد و قرائن حکایت از این دارند که پیشرانه 6 سیلندر کنونی تویوتا کمری در آینده جای خود را به مجموعه ای از پیشرانه های هیبرید خواهد داد؛ همان طور که تویوتا چنین رویکردی را برای کراون، سدان دیگر خود در پیش گرفته است. بعلاوه به نظر می آید که کمری تازه المان هایی را از طراحی کراون قرض خواهد گرفت و کابینی کاملاً تازه هم جزو انتظارات است؛ البته به شرطی که تویوتا ارگونومی مثال زدنی نسخه کنونی کمری را کماکان دست نخورده باقی بگذارد.
تویوتا در چند مدت اخیر پیکاپ تاکوما مدل 2024 نسل تازه را با طراحی مجذوب کننده تازه، پیشرانه هیبرید و… به نمایش گذاشت. بعلاوه از نسل تازه کراس اوور C-HR پرده برداری کرد که طراحی بحث برانگیز از جمله ویژگی های آن است. این خودروساز ژاپنی حتی بازگشت تویوتا لندکروز به بازار ایالات متحده با طراحی متفاوت را تایید کرد و از عرضه نسخه هیبرید پیکاپ هایلوکس در نیمه اول سال 2024 اطلاع داد.
جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ همصحبت مراجعه کنید.
5858
منبع: خبرآنلاین