توطئه بمب گذاری در ایستگاه های قطار و دادگاه های هنگ کنگ خنثی شد

به گزارش وبلاگ همصحبت، مقام های هنگ کنگ امروز (سه شنبه) اعلام کردند، یک توطئه احتمالی درباره بمب گذاری در ایستگاه های قطار، ساختمان دادگاه ها و تونل ها را که از سوی مدافعان استقلال این دولتشهر از چین برنامه ریزی شده بود، خنثی نموده اند.

توطئه بمب گذاری در ایستگاه های قطار و دادگاه های هنگ کنگ خنثی شد

به گزارش وبلاگ همصحبت، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، استیو لی، رئیس ارشد اداره امنیت ملی پلیس هنگ کنگ گفت، 9 تن در بازه سنی 15 تا 29 سال در ارتباط با این توطئه دستگیر شده که شامل شش دانش آموز، یک کارمند دبیرستان و یک مسئول دانشگاهی می شوند.

وی ادامه داد: برنامه آنها شوکه نماینده است چون به نظر می رسد که هدفشان کشتن تعداد زیادی از مردم بوده، این توطئه برای بمب گذاری با هدف تخریب حداکثری برای جامعه هنگ کنگ برنامه ریزی شده بود. مظنونان یک اتاق هتل را در منطقه مشهور تجاری و خرید و فروش تسیم شا تسویی اجاره نموده بودند تا مواد منفجره خود را بسازند.

رئیس ارشد اداره امنیت ملی پلیس هنگ کنگ بعلاوه گفت، این اتاق هتل از اوایل ژوئن اجاره شده بود اما لابراتوار این مظنونان اخیرا در آن ایجاد شده بود. مظنونان ابزار و وسایلی برای ساخت تری اکسید تری استون در اختیار داشتند که یک ماده به شدت قوی انفجاری است که در عملیات تروریستی شبیه به بمب گذاری های 2015 پاریس و بروکسل در 2016 مورد استفاده نهاده شد.

افسران پلیس هنگ کنگ بعلاوه اعلام کردند، کتابچه عملیاتی را هم که حاوی برنامه هایی برای حمله در اوایل ژوئیه بود، پیدا کردند. پلیس هم گفت که منبع اصلی اقتصادی این گروه در میان کسانی است که دستگیر شده است. ماموران پلیس حدود 10 هزار و 300 دلار پول منطقه ای هنگ کنگ و 1300 دلار ارز خارجی یافتند و حداقل 77 هزار و 200 دلار را در حداقل یک حساب بانکی متصل به مظنونان مسدود کردند.

مظنونان بعلاوه می خواستند دو ساختمان دادگاه را هدف قرار داده و سه تونل که جزیره هنگ کنگ را به شبه جزیره کولون متصل می نماید، منفجر نمایند که مهمترین زیرساخت ارتباطی در هنگ کنگ است.

کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ هم در نشست خبری هفتگی خود و پیش از اعلام این خبر از سوی پلیس نسبت به فعالیت های زیرزمینی تروریستی هشدار داده و تاکید نموده بود که مردم باید دست در دست هم به خشونت، نه بگویند.

وی گفته بود: ما نباید برای مهاجمان هیچ بهانه ای پیدا کنیم. خشونت، خشونت است.

این نخستین باری نیست که از ناآرامی های 2019 مقام های هنگ کنگ توطئه بمب گذاری را در این دولتشهر کشف و خنثی می نمایند؛ دو سال قبل هم مقام ها از کشف بزرگترین محموله مواد منفجره خبر داده بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توطئه بمب گذاری در ایستگاه های قطار و دادگاه های هنگ کنگ خنثی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توطئه بمب گذاری در ایستگاه های قطار و دادگاه های هنگ کنگ خنثی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید