تهیه طرح بهسازی روستاهای دارای بافت باارزش در زنجان

به گزارش وبلاگ همصحبت، مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت:طرح بهسازی برای 7 روستای دارای بافت های با ارزش در استان تهیه شده است.

تهیه طرح بهسازی روستاهای دارای بافت باارزش در زنجان

رضا خواجه ای مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بنیاد مسکن متولی توسعه کالبدی روستا های کشور با هدف حفاظت و احیای بافت کالبدی با ایده و راه چاره های نوین و صیانت از اصالت فرهنگی، تاریخی و کالبدی-فضایی روستاها، شناسایی، مطالعه، طراحی و اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش است.

او اضافه نمود: حفظ هویت فرهنگی و تاریخی روستا، رونق گردشگری و ایجاد عایدی پایدار در روستا ها در احیاء و بهسازی بافت با ارزش روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در روستا هایی که تحت عنوان بهسازی و احیاء بافت باارزش مطرح شده ما شاهد هستیم که معماری بومی احیاء شده و ساخت و ساز ها در آن چهارچوب ها انجام می گیرد.

خواجه ای ادامه داد: طرح بافت با ارزش و هدف گردشگری روستایی در پنج روستا با اعتبار 24 میلیارد ریال در امسال تهیه شده و طرح و بهسازی روستا های هدف گردشگری به تعداد 10 روستا 4 روستای درسجین، گالبر، خوئین، ویر تهیه طرح شده و سه روستای شیت، علم کندی، حاج سیران در سال 1401 در دست تهیه است و روستا های ولیدر، چپدره، و ماری مصوب دفتر مرکزی است.

او از تهیه طرح روستا های دارای بافت های با ارزش به تعداد هفت روستا در استان اطلاع داد و گفت: سه روستای درسجین و قلعه، قوزلومصوب شده و یک روستای خورجهان ماهنشان و روستای لار زنجان در امسال در دست تهیه طرح است و روستا های انجلین، جزیمق مصوب دفتر مرکزی بنیاد مسکن بوده و در صورت تأمین اعتبار مطالعات مربوطه انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اضافه نمود: بافت با ارزش روستای درسجین شهرستان ابهر به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی احیای بافت با ارزش روستای قلعه شهرستان زنجان با پیشرفت فیزیکی 75 درصد در حال تکمیل می باشد.

وبلاگ همصحبت زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تهیه طرح بهسازی روستاهای دارای بافت باارزش در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه طرح بهسازی روستاهای دارای بافت باارزش در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید