تهدید نظامی آمریکا را با تسلیحات هسته ای پاسخ می دهیم ، به سخت ترین اقدام متوسل خواهد شد

به گزارش وبلاگ همصحبت، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه ای گفت، شرایط نظامی و سیاسی در شبه جزیره کره و در کل این منطقه به علت اقدامات آمریکا و متحدانش به اوج خود رسیده است.

تهدید نظامی آمریکا را با تسلیحات هسته ای پاسخ می دهیم ، به سخت ترین اقدام متوسل خواهد شد

به گزارش وبلاگ همصحبت، با این حال در ادامه این بیانیه که امروز (پنج شنبه) آژانس خبری مرکزی کره (کی سی ان ای) منتشر کرد، آمده است، کره شمالی با استفاده از تسلیحات هسته ای خود قادر به مقابله با هرگونه تهدید و سناریو نظامی آمریکاست.

براساس بیانیه وزارت خارجه کره شمالی، پیونگ یانگ در پاسخ به هرگونه کوشش نظامی آمریکا که تحت اصل سلاح هسته ای مقابل سلاح هسته ای و رویارویی همه جانبه مقابل یک رویارویی همه جانبه راهنمایی می گردد، به سخت ترین اقدام متوسل خواهد شد.

این بیانیه پس از سفر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی منتشر می گردد، جایی که او گفت واشنگتن متعهد به استفاده از بازدارنده های متعارف و هسته ای برای محافظت از کره جنوبی است. براساس بیانیه مشترک سران دفاعی دو کشور، آنها متعهد شدند که سطح و مقیاس رزمایش و آموزش ترکیبی سال جاری را بیشتر توسعه دهند و تقویت نمایند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی امروز به نقل از بیانیه وزارت خارجه کره شمالی نوشت: این بیان واضح سناریوی خطرناک ایالات متحده است که منجر به تبدیل شبه جزیره کره به یک زرادخانه جنگی بزرگ و منطقه جنگی بحرانی تر می گردد.

در این بیانیه آمده است: اگر ایالات متحده به وارد کردن تجهیزات استراتژیک به شبه جزیره کره و منطقه ها اطراف آن ادامه دهد، جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) فعالیت های بازدارنده بدون شکست خود را با توجه به ماهیت آنها آشکارتر خواهد نمود.

وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با لی جونگ ساپ، وزیر دفاع ملی کره جنوبی در اوایل همین هفته اعلام نمود که 28500 سرباز آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند که یکی از بزرگترین نیروهای فرامرزی آمریکایی را تشکیل می دهد. این رئیس پنتاگون با بیان اینکه دو کشور در سال گذشته پیشرفت زیادی در تقویت همکاری داشتند، اضافه نمود که ایالات متحده و کره جنوبی اقدامات تلافی جویانه را در بحبوحه تهدیدات کره شمالی افزایش داده اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تهدید نظامی آمریکا را با تسلیحات هسته ای پاسخ می دهیم ، به سخت ترین اقدام متوسل خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید نظامی آمریکا را با تسلیحات هسته ای پاسخ می دهیم ، به سخت ترین اقدام متوسل خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید