تسهیلات بانکی برای بازسازی بناهای تاریخی ابلاغ شد

به گزارش وبلاگ همصحبت، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، تسهیلات بانکی برای بازسازی بناهای تاریخی ابلاغ شد.

تسهیلات بانکی برای بازسازی بناهای تاریخی ابلاغ شد

فاطمه داوری، مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور در برنامه تلویزیونی گفت: با پیگیری های اجرا شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همکاری وزارت راه و شهرسازی، برای اولین بار در کشور، با مصوبه شورای پول و اعتبار، تسهیلات بانکی برای حفظ، بازسازی و مقاوم سازی بناهای تاریخی تصویب و ابلاغ شد.

وی شرح داد: برای ایجاد زیرساختهای مناسب و ماندگار برای حمایت از مردم به عنوان مالکان و بهره برداران بناهای تاریخی، تسهیلات تا سقف 360 میلیون تومان برای تهران، 320 میلیون تومان برای شهرهای بزرگ و 200 میلیون تومان برای روستاها در نظر گرفته شده و این دستورالعمل به همه بانکهای کشور ابلاغ شده است.

داوری اضافه کرد: علاوه بر این تسهیلات، پیش بینی شده است وام ودیعه مسکن برای دوره بازسازی و مقام سازی تا سقف 100 میلیون تومان به این واحدها تعلق گیرد. بعلاوه بزودی با همکاری سایر دستگاه ها، دستورالعمل اجرایی تخصیص این وام ها که بازپرداخت 5 ساله دارند، برای بهره مندی حداکثری مردم در بافتهای تاریخی مشخص می گردد.

مدیر کل حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی اعلام نمود: وزارت میراث فرهنگی در پی توسعه و ترویج بازسازی و احیا در بافتهای تاریخی کشور به جای تخریب و نوسازی است. نوسازی، مقصد مطلوب ما نیست بلکه آنچه را در بافتهای تاریخی داریم، به صورت حداکثری حمایت و محافظت می کنیم و بازسازی و مقاوم سازی هم به وسیله خود مردم انجام می گیرد.

وی در خاتمه گفت: پهنه بافتهای فرسوده شناسایی شده شهری حدود 72 هزار هکتار است. در این محدوده 191 بافت تاریخی شهری داریم که پهنه ای حدود 34 هزار هکتاری را شامل می گردد.

منبع: همگردی

به "تسهیلات بانکی برای بازسازی بناهای تاریخی ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات بانکی برای بازسازی بناهای تاریخی ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید