بلای عجیبی که سیگار الکترونیک سر شما می آورد!

به گزارش وبلاگ همصحبت، بسیاری از مردم تصور می نمایند مصرف نمایندگان سیگار های الکترونیکی علاوه بر عارضه های ریوی احتمالی، حس چشایی خود را نیز از دست می دهند که شرایطی به نام زبان ویپ یا ویپر خوانده می گردد. اگرچه این شرایط موقتی است و به نظر می رسد زمانی که کاربران استفاده از سیگار الکترونیکی را متوقف می نمایند یا مصرف آن را کاهش می دهند، از بین برود، اما تنها شاهدی بر یک عارضه جانبی منفی دیگر استفاده از سیگار الکترونیکی است.

بلای عجیبی که سیگار الکترونیک سر شما می آورد!

در حالی که اطلاعات علمی منتشر شده زیادی در خصوص این بیماری وجود ندارد، به نظر می رسد شواهدی وجود دارد که پزشکان در استفاده از این سیگار ها زنگ خطر را به صدا درآورده اند. دکتر بانی هالپرن فلشر، پروفسور اطفال در مرکز پزشکی استنفورد و دکتر بنجامین چافی از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کالیفرنیا درباره این بیماری اتفاق نظر دارند و می گویند: هنوز شواهد علمی بیشتری برای این بیماری احتیاج است، ولی مشاهدات اولیه چنین چیزی را ثابت نموده است.

دلیل دقیق زبان ویپ به طور کامل شناخته نشده است. نظریات مختلفی ارائه شده است که خشکی دهان ناشی از سیگار های الکترونیک قوی ترین احتمال بروز آن است. سیگار های الکترونیک مثل سیگار های سنتی نیز نیکوتین دارند، ولی علاوه بر آن بخار آب نیز فراوری می نمایند که شامل طیف وسیعی از افزودنی های شیمیایی مثل پروپیلن است که به عنوان طعم دهنده استفاده می گردد.

افزودنی های شیمیایی و طعم دهنده در مایع سیگار الکترونیکی به وسیله سازمان غذا و داروی آمریکا ایمن شناخته شده است، ولی گفته می گردد این مواد ایمن در صورت بخار شدن موجب آسیب می گردد.

منبع:اطلاعات آنلاین

منبع: فرارو

به "بلای عجیبی که سیگار الکترونیک سر شما می آورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلای عجیبی که سیگار الکترونیک سر شما می آورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید