ایران به هماهنگی با همه طرف های افغان ادامه می دهد

به گزارش وبلاگ همصحبت، تهران (پانا)- سفیر سابق ایران در افغانستان در پی سفر اخیر هیات طالبان به تهران، نوشت ایران به نقش سازنده خود با هماهنگی همه طرف ها ادامه می دهد.

ایران به هماهنگی با همه طرف های افغان ادامه می دهد

محمدرضا بهرامی روز یکشنبه حساب کاربری خود در توییتر نوشت: سفر اخیر هیات طالبان به تهران در هماهنگی کامل با دولت و شورای عالی مصالحه ملی افغانستان بود.

سفیر سابق ایران در افغانستان اضافه کرد: حل بحران جاری در افغانستان تنها از طریق استمرار مذاکرات و توافق درون افغانی می تواند منجربه ثبات پایدار دراین کشور و منطقه شود. ایران به نقش سازنده خود با هماهنگی همه طرف ها ادامه می دهد.

هیات طالبان به ریاست ملا برادر که در تهران به سر می برد صبح امروز با محمد جواد ظریف دیدار و گفت وگو کرد. وزیر امور خارجه در دیدار با هیات طالبان به ریاست ملا برادر ضمن ابراز خشنودی از ایده تشکیل حکومتی همه شمول با حضور همه اقوام و گروهای سیاسی در افغانستان گفت: تصمیمات سیاسی نمی تواند در خلا اتفاق بیافتد و تشکیل حکومت همه شمول باید در یک فرایند مشارکتی و با در نظر داشت ساختارها و نهادها و قوانین بنیادی مانند قانون اساسی شکل گیرد.

ظریف از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل گفت وگو بین طالبان و دولت و دیگر گروه های افعانستانی خبر داد و گفت: مردم خوب افعانستان مظلوم واقع شده اند جنگ و اشغال افعانستان لطمات سنگینی به مردم افعانستان وارد ساخته است، امیدوارم که تمام تلاش شما آن باشد که آلام و مسائل مردم هرچه زودتر به انتها رسد و با برقراری صلح در افعانستان هرچه زودتر بهانه اشغالگران از دستشان خارج شود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ایران به هماهنگی با همه طرف های افغان ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران به هماهنگی با همه طرف های افغان ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید