انتقاد عفو بین الملل از بازداشت گسترده روزنامه نگاران مصری

به گزارش وبلاگ همصحبت به نقل از روسیا الیوم، سازمان عفو بین الملل امروز با انتشار گزارشی جدید به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات، از قاهره به دلیل نظارت بر رسانه های مصر انتقاد کرد.

انتقاد عفو بین الملل از بازداشت گسترده روزنامه نگاران مصری

در این گزارش آمده است که دولت قاهره از سال 2016 تا به امروز دهها روزنامه نگار را خودسرانه در محل کار آنها بازداشت کرده است.

در ادامه گزارش این سازمان حقوق بشر تاکید شده که تضمین آزادی انتشار اطلاعات به خصوص در شرایط فوق العاده کرونایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

از سوی دیگر، فیلیپ لوثر مدیر مرکز تحقیقات و فعالیت های خاورمیانه و شمال آفریقا وابسته به سازمان عفو بین الملل، دولت مصر را مسئول منع انتشار اخبار و بسته شدن پایگاه های خبری این کشور دانست.

دولت مصر هنوز به این گزارش سازمان عفو بین الملل واکنشی نشان نداده است.

ویروس کرونا که اواخر ماه دسامبر سال گذشته در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد، به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت و به کشورهای آفریقایی از جمله مصر نیز سرایت پیدا کرد.

در گزارش عفو بین الملل به مرگ زندانیان سیاسی و منتقدان دولت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور در زندان های این کشور اشاره ای نشده است.

یک فیلم ساز جوان مصری که پیشتر به دلیل ساخت موزیک ویدئویی انتقادی علیه عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور زندانی شده بود، اخیرا در زندان قاهره جان خود را از دست داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتقاد عفو بین الملل از بازداشت گسترده روزنامه نگاران مصری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد عفو بین الملل از بازداشت گسترده روزنامه نگاران مصری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید