امکانات بی نظیر کادیلاک 50 سال پیش ، عکس

به گزارش وبلاگ همصحبت، سویل یکی از محصولات نوین و فراتر از زمان برند لوکس ساز آمریکایی کادیلاک بود که از دیدگاه تکنولوژی و نوآوری در دوران کلاسیک دهه 1970، یکی از پیشرفته ترین خودروهای فراوری انبوه صنعت خودروسازی ایالات متحده آمریکا شناخته می شد.

امکانات بی نظیر کادیلاک 50 سال پیش ، عکس

به گزارش وبلاگ همصحبت ، اهمیت این نام برای ایرانیان و صنعت خودروی ایران در آن است که مدل سویل اولین محصول از برند کادیلاک بود که در خارج از کشور و در ایران در شرکت جنرال موتورز ایران (پارس خودرو کنونی) به فراوری رسید.

سویل خودرویی بود که نام کادیلاک را در ایران به عنوان استاندارد لوکس گرایی ثبت کرد.

سویل اولین و تنها نسخه کادیلاک بود که برای اولین بار در خارج از خاک ایالات متحده آمریکا و در ایران به فراوری رسید. شرکت جنرال موتورز ایران کمی فراتر از 2600 دستگاه کادیلاک سویل را در ایران مونتاژ کرد و به فراوری رساند. این در حالی است که دومین فراوری یک محصول از کادیلاک در خارج از خاک آمریکا تا سال 1989 با مدل کادیلاک کِی تِرا (Catera/بر اساس پلتفرم اپل اومگا) در آلمان محقق نشد.

نمای خارجی یک باکس مکعب مستطیل کامل با عرض بیشتر و ارتفاع کمتر بود، که بعدها سیاست طراحی محصولات کادیلاک را در دهه 1980 رقم زد. ساختار طراحی سنتی آمریکایی کاپوت بلند/صندوق کوتاه (Long Nose/Short Tail) همچنان حفظ شد و بخش انتهایی بسیار کوتاه این خودرو در نهایت با شکست ناگهانی ستون C و تنها با دو چراغ مربع (چیزی شبیه به سبک طراحی اولدزمبیل های دوران) تکمیل شد. استفاده از قطعات کرومی فراوان از جلوپنجره و سپرها گرفته تا تزئینات پیرامونی چراغ ها، قالپاق ها، تزئینات بدنه، آینه ها و قاب درها به همراه روکش چرم مصنوعی (واینیل/Vinyl) رنگ متضاد سقف از دیگر ویژگی های رایج و سنتی یک محصول لوکس از صنعت خودرو آمریکا بود که در مدل سویل نیز حفظ شد.

پیشرانه به کار رفته در کادیلاک سویل یک نسخه 350 اینچ مکعبی 5.7 لیتری V8 از نوع پوش راد (OHV) 16 سوپاپ بلوک کوچک است، اما این پیشرانه از نوع SBC (بلوک کوچک شورولت) نیست و در حقیقت به اولدزمبیل تعلق دارد. از آن گذشته، سیستم سوخت رسانی این پیشرانه از نوع کاربراتوری به نمونه انژکتوری چند نقطه ای (MPI یا همان MPFI/با 8 سوزن انژکتور مجزا) با کنترل کامپیوتری بندیکس/بوش تغییر یافته است. در نتیجه تمایزهای بارزی میان پیشرانه 5.7 لیتری سویل با نسخه 5.7 لیتری مشابه به کار رفته در بیوک ایران و شورولت بلیزر وجود دارد.

در گزارش 10 خودروی مهمی که در ایران مونتاژ می شدند بیشتر درباره ماشین های مونتاژ شده در ایران بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "امکانات بی نظیر کادیلاک 50 سال پیش ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکانات بی نظیر کادیلاک 50 سال پیش ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید