اصابت 3 فروند راکت به مجاورت پایگاه نظامی آمریکادر دیرالزور سوریه

به گزارش وبلاگ همصحبت به نقل از اسپوتنیک، مقامات محلی در فرمانداری دیر الزور سوریه شامگاه سه شنبه اعلام کردند که سه فروند راکت به نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا در دیرالزور اصابت کرده است.

اصابت 3 فروند راکت به مجاورت پایگاه نظامی آمریکادر دیرالزور سوریه

اصابت این راکتها هیچگونه خسارت یا تلفاتی در پی نداشته است.

در همین ارتباط، سرهنگ مایلز بی. کاگینز، سخنگوی نیروهای نظامی آمریکا در دیرالزور در گفتگو با یک روزنامه نگار بیان نمود که این حمله راکتی هیچگونه خسارت یا تلفاتی نداشته است.

از سوی دیگر، شورای نظامی دیرالزور، وابسته به شبه نظامیان کُرد متحد آمریکا (نیروهای دموکراتیک سوریه) نیز در صفحه فیسبوک خود این حمله راکتی را تأیید کردند.

بنا به ادعای این شورا، نیروهای آمریکا و کُرد مستقر در امتداد رودخانه فرات و در جنوب میدان گازی کونوکو، صبح امروز از طرف مقابل که تحت کنترل نیروها و شبه نظامیان وابسته به دولت ایران است، مورد حمله قرار گرفتند.

ساعاتی پیش از این حمله راکتی، یک ژنرال بلندپایه ارتش روسیه و دو تن دیگر از نیروهای نظامی این کشور در 15 کیلومتری شهر دیرالزور در اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای کشته شدند.

شایان ذکر است که در اکتبر 2019 و همزمان با آغاز خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه، تجاوز نیروهای ترکیه و اِشغال یک محدوده به عرض چندین مایل در مرز شمالی، ایالات متحده در این منطقه یک پایگاه نظامی برپا کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اصابت 3 فروند راکت به مجاورت پایگاه نظامی آمریکادر دیرالزور سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصابت 3 فروند راکت به مجاورت پایگاه نظامی آمریکادر دیرالزور سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید