استقلالِ مجیدی، های کپی تیم استراماچونی

به گزارش وبلاگ همصحبت، استقلال با پیروزی در ملاقات حساس و سخت مقابل فولاد خوزستان تحت راهنمایی جواد نکونام، صدرنشین لیگ بیست و یکم تا سرانجام هفته دوازدهم ماند. نکونام همیشه در مقاطعی آلترناتیو فرهاد مجیدی برای نشستن روی نیمکت استقلال بوده و در فصل جاری هم دو بار بیشتر شکست نخورده بود؛ بنابراین شکست شاگردان نکونام دستاورد بزرگی برای فرهاد بود؛ اما این تنها دستاورد مجیدی و شاگردانش نیست.

استقلالِ مجیدی، های کپی تیم استراماچونی

کپی مجیدی از استراماچونی جواب داده است

استقلال با کسب 28 امتیاز، بالاترین مقدار امتیاز در تاریخ در لیگ برتر در 12 هفته را به خود اختصاص داده است. استقلال مجیدی علاوه بر امتیازآورترین، با تنها دو گل خورده تا اینجا، عنوان گل نخورترین تیم 10 فصل اخیر لیگ برتر را هم به خود اختصاص داده است. اهمیت این آمار وقتی بیشتر تعیین می شود که بدانیم استقلال مجیدی با همان سیستم دفاع سه نفره استراماچونی در فصل جاری بازی می نماید. دفاع سه نفره ای که ریسک بالایی دارد و دوندگی زیادی را از جانب مدافعان، هافبک ها و مهاجمان می طلبد. با وجود ریسک بالای دفاع سه نفره، دژ دفاعی استقلال تا اینجا مستحکم بوده است.

ستاره ای به نام حسینی

بخش درخور توجهی از کم گل خوردن استقلال به عملکرد خیره نماینده حسین حسینی باز می شود. حسینی در فصل جاری 9 بار درون دروازه تیمش قرار گرفته که در این تعداد بازی پیروز شده هشت بار دروازه اش را بسته نگه دارد. او در پنج بازی گذشته مقابل پرسپولیس، پیکان، سپاهان، پدیده و فولاد گل نخورده است.

حسینی که به نظر می رسد دوباره به اوج خود بازگشته و 450 دقیقه است که گل نخورده، انگیزه بالایی دارد تا در ملاقات مقابل آلومینیوم، با بسته نگه داشتن دروازه تیمش، این عدد را به 540 دقیقه گل نخوردن افزایش دهد. تیم فوتبال آلومینیوم در 12 بازی اخیر، 11 گل به ثمر رسانده؛ یعنی آمار میانگین کمتر از یک گل در هر ملاقات و حسینی این شانس را دارد تا مقابل شاگردان خطیبی نیز کلین شیت کند.

کلکسیونی از رکورد های خوب

رکورد درخشان دیگر استقلال، شکست ناپذیر بودن تا اینجای لیگ بیست و یکم است. استقلال تنها تیم بدون شکست لیگ بیست و یکم است و در بازی های سخت هم ثابت نموده که در این فصل سخت می بازد؛ اتفاقی که به کام رقبایی مثل سپاهان و پرسپولیس که در پی لغزش صدرنشین هستند، شیرین نیست.

چشم اسفندیار استقلال مجیدی

اما استقلال مجیدی بی نقص هم نبوده و در خلق موقعیت و تمام نمایندگی در خط حمله مشکلاتی داشته است. در ملاقات مقابل فولاد خوزستان نیز گل استقلال با یک ضربه شوت از بیرون از محوطه جریمه از سوی مهدی مهدی پور به ثمر رسید؛ کاری که بعد آن هم خود مهدی پور و هم سایر هافبک ها و مهاجمان استقلال سعی کردند آن را انجام دهند و شانس خود را روی شوت زنی امتحان نمایند؛ اما ناپیروز بودند.

تفاضل گل درخشان

به طور کلی عملکرد استقلال در فاز تهاجمی چندان ضعیف نبوده و عملکرد درخشان در فاز تدافعی نیز مزید بر دلیل شده تا استقلال یک آمار درخشان دیگر نیز در این فصل برای خود ثبت کند. تفاضل گل استقلال اکنون مثبت 15 است و علاوه بر اینکه با اختلاف از پرسپولیس و سپاهان بیشتر بوده، یکی از برترین تفاضل گل های صدرنشینان در فصول اخیر در طول 12 هفته است.

روز های خوش آبی ها

این آمار به خوبی گویای روز های خوش استقلال در صدر جدول است. آبی پوشان بعد از تساوی در دربی، در چهار ملاقات متوالی در لیگ برتر مقابل تیم های پیکان، سپاهان، پدیده و فولاد به پیروزی رسیده اند. نباختن به پرسپولیس و پیروزی مقابل سپاهان، باعث شد که استقلال از شش امتیاز ممکن از ملاقات با دو رقیب جدی اش در صدر جدول، چهار امتیاز بگیرد. حاصل این فرایند خوب، فاصله سه امتیازی استقلال صدرنشین با پرسپولیس رده دومی و رقیب سنتی همشهری است.

صدای پای کاپیتان محبوب

خبر خوب برای استقلال شاید این باشد که وریا غفوری احتمالا به بازی با آلومینیوم خواهد رسید. استقلال برای پرکردن جای کاپیتان خود در جناح راست کار سختی دارد و رسیدن او به بازی با آلومینیوم، خیال مجیدی را تا حد زیادی از سمت راست تیمش راحت خواهد نمود. کوین یامگا نیز که پیش از بازی مقابل فولاد سرما خورده بود و مقابل این تیم نمایش درخشانی نداشت، احتمالا برای ملاقات با آلومینیوم آماده تر خواهد بود.

منبع: فرارو

به "استقلالِ مجیدی، های کپی تیم استراماچونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلالِ مجیدی، های کپی تیم استراماچونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید