آهنگ های ساخته شده با هوش مصنوعی برنده جایزه گرمی نخواهند شد!

به گزارش وبلاگ همصحبت، به گفته مسئول برگزاری جوایز گرمی، هرچند آهنگ های ساخته شده با هوش مصنوعی در آن شرکت داده خواهند شد، اما جوایزی دریافت نمی نمایند.

آهنگ های ساخته شده با هوش مصنوعی برنده جایزه گرمی نخواهند شد!

به گزارش دیجیاتو، هاروی میسون جونیور، مدیرعامل آموزشگاه ملی علوم و هنر های ضبط که مسئول برگزاری جوایز گرمی است، در مصاحبه جدیدی گفت که هرچند موسیقی هایی که در آن ها به طور محدود از صدا ها و ساز های هوش مصنوعی استفاده شده است در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد، اما موسیقی هایی که به طور کلی به وسیله هوش مصنوعی ساخته شده اند، جایی در آن ندارند.

میسون در مصاحبه با Grammy.com گفت: ما در این مرحله اجازه می دهیم موسیقی و محتوای ساخته شده با هوش مصنوعی ارسال گردد، اما جوایز گرمی فقط به انسان هایی تعلق خواهند گرفت که به طور خلاقانه کار های خود در دسته بندی های مختلف را ارسال نموده اند.

او در ادامه گفت: اگر هوش مصنوعی آهنگی خوانده باشد یا ساز نواخته باشد، آن را در نظر خواهیم گرفت. اما در دسته بندی های مربوط به ترانه سرایی، آهنگ ها باید بیشتر به وسیله یک انسان نوشته شده باشد. همین امر در خصوص دسته های اجرایی نیز صدق می نماید و فقط آهنگی که به وسیله انسان ساخته شده باشد برای گرمی در نظر گرفته می گردد. اگر آهنگ سازی یا ساخت موسیقی به وسیله هوش مصنوعی اجرا شده باشد، موضوع متفاوتی خواهد بود، اما جایزه گرمی در این مرحله فقط به سازندگان انسانی تعلق خواهد گرفت.

با وجود نظرات مدیرعامل جوایز گرمی، آهنگ هایی که با یاری هوش مصنوعی ساخته شده بودند و اوایل سال جاری وایرال شده بودند، در این مراسم حضور نخواهند داشت. بااین حال، در بعضی موارد، خوانندگان از نسخه هوش مصنوعی صدای خود در آهنگ ها استفاده می نمایند که حضور آن ها در مراسم به طور دقیق تعیین نیست.

به عنوان مثال، پل مک کارتنی، خواننده گروه موسیقی بیتلز، اخیراً گفته بود که توانسته آخرین آهنگ خوانده شده به وسیله جان لنون فقید را با هوش مصنوعی تکمیل کند.

تأثیر هوش مصنوعی در صنعت موسیقی

میسون بعلاوه در مصاحبه خود به این موضوع اشاره نمود که هوش مصنوعی صنعت موسیقی را متحول خواهد نمود. او گفت: هوش مصنوعی به طور مطلق و بدون ابهام در شکل دادن آینده صنعت ما نقش خواهد داشت؛ بنابراین ما باید برنامه ریزی برای آن را شروع کنیم و به این موضوع فکر کنیم که این فناوری برای ما چه معنایی خواهد داشت.

او بعلاوه گفت که آموزشگاه ضبط اخیراً نشستی با رهبران صنعت، کارآفرینان فناوری، پلتفرم های استریم و افرادی از جامعه هنرمندان داشته است تا در خصوص آینده هوش مصنوعی صحبت کند.

منبع: فرارو

به "آهنگ های ساخته شده با هوش مصنوعی برنده جایزه گرمی نخواهند شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آهنگ های ساخته شده با هوش مصنوعی برنده جایزه گرمی نخواهند شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید