آلودگی هوا ریزش مو را تشدید می نماید

به گزارش وبلاگ همصحبت، متخصص پوست با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از فاکتور های ایجاد اگزماست، گفت: آلودگی هوا باعث ریزش مو شده و آن را تشدید می نماید.

آلودگی هوا ریزش مو را تشدید می نماید

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ همصحبت، آلودگی هوا تمام قسمت های بدن را تحت تأثیر قرار می دهد، اما پوست به عنوان لایه بیرونی و ظاهری بدن اولین قسمت از اندام های بدن است که در معرض آلودگی قرار می گیرد و ذرات آلاینده هوا و مواد سمی موجود در آن، می تواند بسیار سریع جذب پوست گردد.

امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست درباره محافظت های از پوست در هوای آلوده و در روز های سرد، گفت: سرما و خشکی هوا باعث خشکی پوست می گردد و خشکی پوست نیز زمینه را برای خارش و اگزمای پوستی فراهم می نماید.

وی ادامه داد: معمولا کسانی که زمینه اگزما دارند در فصل سرد سال به خاطر خشکی هوا بدتر می شوند و این بیماری تشدید می گردد.

این متخصص پوست تاکید نمود: توصیه می گردد کسانی که زمینه خشکی پوست و اگزما دارند مراقبت و دقت بیشتری از پوست خود داشته باشند؛ ضمن اینکه مصرف مایعات، میوه و سبزیجات به بهتر شدن شرایط پوست آن ها بسیار یاری می نماید.

احسانی با بیان اینکه باید در فصول سرد سال از کرم های مرطوب کننده استفاده کنیم، اظهار داشت: آلودگی هوا یکی از فاکتور های ایجاد اگزماست و مطمئنا کسانی که زمینه اگزما دارند با آلودگی هوا این زمینه قطعا بدتر خواهد شد و پوست آن ها آسیب پذیرتر می گردد.

وی با بیان اینکه استفاده از دستکش بسیار یاری کننده است، اضافه نمود: استفاده از کرم هایی که سطح پوست را بپوشاند موثر بوده و اگر زمینه خشکی وجود دارد، کرم های چرب کننده و مرطوب کننده بسیار تاثیرگذار است.

این متخصص پوست با اشاره به راه حل حفاظت از پوست در مواجهه با آلودگی هوا، ابراز داشت: مقداری از جذب آلودگی هوا از راه پوست است؛ در نتیجه شستشوی مکرر صورت و نواحی که در تماس با آلودگی هستند باعث کمتر شدن آلوده کننده ها و ذرات ریز در سطح پوست می گردد.

احسانی در پاسخ به این پرسش که آیا آلودگی هوا باعث ریزش مو می گردد؟، اضافه نمود: آلودگی هوا به صورت غیرمستقیم باعث ریزش مو شده و ریزش آن را بیشتر می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آلودگی هوا ریزش مو را تشدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوا ریزش مو را تشدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید