8 ویژگی iOS 17 که اپل از اندروید کپی برداری نموده است

به گزارش وبلاگ همصحبت، اندروید و iOS هیچکدام سیستم عامل تازه نفسی نیستند و بیش از 10 سال قدمت دارند. طی این سال ها، هر دو سیستم عامل با تغییرات گسترده ای روبرو شده اند ولی در این میان همیشه ویژگی هایی از هر دو راهی سیستم عامل رقیب شده است. در این مطلب به 8 ویژگی iOS 17 می پردازیم که اپل این مشخصه ها را از اندروید راهی آیفون نموده است.

8 ویژگی iOS 17 که اپل از اندروید کپی برداری نموده است

تبدیل به نمایشگر هوشمند هنگام شارژ

یکی از تغییرات قابل توجه iOS 17، امکان تبدیل آیفون ها به نمایشگر هوشمند است. این قابلیت زمانی فعال می گردد که آیفون های دارای این تعیینه به صورت افقی روی استند شارژ بی سیم قرار بگیرند. در چنین حالتی، با جزییات قرارهای کاری و موارد موجود در تقویم، عکس ها، کنترلر گجت های هوشمند، شرایط آب و هوا، نوتیفیکیشن ها و دیگر موارد این چنینی روبرو می شوید.

گوشی های گوگل پیکسل هم در صورت استفاده از نسل دوم استند پیکسل چنین تعیینه ای را ارائه می نمایند. البته اپل این تعیینه را برای تمام پد های شارژ مگ سیف ارائه نموده و بنابراین از این نظر محدودیت گوشی های پیکسل را ندارند.

رونویسی پیغام های صوتی

از دیگر قابلیت های نو iOS 17 باید به رونویسی صندوق صوتی (Voicemail) اشاره کنیم تا راحت تر بتوانید تصمیم بگیرید که آیا باید به تماس موردنظر پاسخ بدهید یا نه. همانطور که احتمالا می دانید، گوگل در سال 2019 چنین قابلیتی را برای گوشی های پیکسل معرفی نموده است.

این قابلیت از امکانات گوگل اسیستنت استفاده می نماید و به طور اتوماتیک از تماس گیرنده می خواهد اطلاعات بیشتری در اختیار او قرار دهد. در این میان کاربر هم می تواند رونویسی پاسخ تماس گیرنده را بخواند تا تصمیم بگیرد آیا به این تماس پاسخ دهد یا نه. البته امیدواریم برخلاف گوگل، اپل این تعیینه مفید را برای کشورهای مختلفی ارائه کند.

راحت تر کردن استفاده از دستیار صوتی

اپل و گوگل برای فعال کردن دستیار صوتی خود از عباراتی مانند هی سیری یا اوکی گوگل استفاده می نمایند. اما در این میان بعد از مدت ها انتظار، کاربران دستیار صوتی سیری برای ادامه دادن مکالمه با این دستیار دیگر لازم نیست هر مرتبه عبارت هی سیری را تکرار نمایند.

گوگل در سال 2019 این محدودیت را برای گوگل اسیستنت حذف کرد تا کاربران بتوانند به راحتی یک مکالمه را با این دستیار صوتی ادامه بدهند. بعلاوه گوگل یک گام فراتر رفته و عبارات تعیینی را تعیین نموده که کاربران بدون احتیاج به گفتن اوکی گوگل هم بتوانند از آن ها بهره ببرند. به عنوان مثال می توانیم به عباراتی مانند set a timer و stop an alarm اشاره کنیم که هرکدام کار ساده ای را انجام می دهند.

پیغام ویدیویی

بخشی از مراسم رونمایی iOS 17 به معرفی قابلیت ارسال پیغام ویدیویی در فیس تایم اختصاص پیدا کرد. به لطف این تعیینه زمانی که می خواهید با فیس تایم یک تماس ویدیویی برقرار کنید ولی طرف مقابل پاسخ نمی دهد، قادر به ضبط یک پیغام ویدیویی کوتاه برای او هستید.

چنین تعیینه ای در سال 2018 برای سرویس Google Duo ارائه شد که ضبط پیغام ویدیویی 30 ثانیه ای را در صورت پاسخ ندادن طرف مقابل امکان پذیر می کرد. بعلاوه در سال 2016 قابلیت Knock Knock برای این سرویس ارائه شد که ویدیویی از تماس گیرنده را قبل از قبول تماس به طرف مقابل نشان می داد. باید خاطرنشان کنیم گوگل سرویس Duo را بازنشسته نموده ولی بسیاری از قابلیت های آن در دیگر سرویس های این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.

حالت ساده برای رابط کاربری

گوشی های اندرویدی سال هاست که از حالت بسیار ساده برای رابط کاربری بهره می برند و حتی گوشی های ویندوزی هم چنین قابلیتی داشتند. این تعیینه به خصوص برای افراد سالخورده، بچه ها کم سن و سال و دیگر افرادی که به هر دلیلی نمی توانند از رابط کاربری پیش فرض گوشی های هوشمند استفاده نمایند، بسیار مفید است.

همانطور که در تصویر بالا می توانید ببینید، iOS 17 در این حالت فقط بعضی آیکن های کلیدی را در ابعاد بزرگی نمایش می دهد تا کاربران موردنظر به راحتی این آیکن ها را مشاهده و بر روی آن ها ضربه بزنند. بعلاوه اپل یک گام فراتر رفته و در این حالت، محیط این اپلیکیشن ها هم ساده تر شده است. بنابراین iOS 17 در این زمینه صرفا از اندروید کپی برداری ننموده و کمی آن را بهبود داده است.

کپی برداری از قابلیت Bixby Text Calling گوشی های سامسونگ

سامسونگ چندین ماه قبل از قابلیت Bixby Text Calling برای گوشی های خود رونمایی کرد. در این قابلیت، دستیار هوشمند بیکسبی به تماس های دریافتی پاسخ می دهد و می تواند پاسخ موردنظر را تایپ کنید تا بیکسبی آن را با صدای خود بخواند. بعلاوه امکان کپی برداری از صدای کاربر هم ارائه داده که فعلا این تعیینه محدود به زبان کره ای است.

در iOS 17 قابلیت مشابهی تحت عنوان Live Speech قرار گرفته که عملا همین کار را انجام می دهد. ضمناً اپل اعلام نموده کاربران می توانند الگوی صدای خود را هم کپی برداری نمایند. امیدواریم دیگر شرکت های اندرویدی هم دست به کار شوند و برای گوشی های خود چنین قابلیت مفیدی ارائه نمایند.

دانلود نقشه برای استفاده آفلاین

با وجود اینکه سال ها از سرویس نقشه اپل موسوم به اپل مپس می گذرد، اما همچنان نسبت به گوگل مپ محدودیت های زیادی دارد. به عنوان مثال قابلیت دانلود نقشه برای استفاده آفلاین یکی از قابلیت هایی است که باید سال ها قبل راهی اپل مپس می شد اما این شرکت چنین قابلیتی را همراه با iOS 17 در اختیار کاربران قرار می دهد. باید یادآوری کنیم گوگل قابلیت دانلود نقشه را در سال 2012 ارائه نموده است.

بازگشت سریع از کلمه اصلاح شده

از دیگر قابلیت های iOS 17 که از اندروید کپی برداری شده می توانیم به بازگشت سریع کلمه اصلاح شده به وسیله کیبورد به حالت اولیه اشاره کنیم. به طور تعیین در iOS 17 بعد از اینکه قابلیت autocorrect یک کلمه را تغییر داد، برای بازگشت به حالت اولیه کافی است روی آن ضربه بزنید تا کلمه به حالت اولیه برگردد.

در این میان باید خاطرنشان کنیم کیبورد گوگل یعنی Gboard مدت هاست چنین قابلیتی را دارد. در این کیبورد برای برگشت کلمه اصلاح شده به شرایط قبل، کافی است روی backspace ضربه بزنید. اپل هم در حال حاضر راه چاره مبتنی بر backspace را ارائه می دهد ولی یک راه چاره دو مرحله ای است و کاربر باید کلمه موردنظر را از بین پیشنهادهای به نمایش در آمده انتخاب کند.

کپی برداری اندروید و iOS از روی یکدیگر

به غیر از این موارد، چند ویژگی دیگر iOS 17 هم از روی اندروید کپی برداری شده است که مثلا می توانیم به اجازه دسترسی فقط به چند عکس به جای تمام عکس ها اشاره کنیم. اپل به طور کلی مسئله ای با کپی برداری از رقبای خود ندارد و iOS 17 هم طبیعتا از این قاعده مستثنا نیست. البته معمولا اپل در حین این کپی برداری ها، بهبود هایی را هم عملی می نماید ولی در خصوص iOS 17 شاهد بهبود های گسترده ای در این زمینه نیستیم. در هر صورت همانطور که گفتیم، اندروید هم بارها از قابلیت های مختلف iOS کپی برداری نموده و این یک مسیر دو طرفه محسوب می گردد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "8 ویژگی iOS 17 که اپل از اندروید کپی برداری نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 ویژگی iOS 17 که اپل از اندروید کپی برداری نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید