ناسا می خواهد مسافرت با سرعت فراصوت اما بدون انفجارهای صوتی را ممکن کند

به گزارش وبلاگ همصحبت، 75 سال پیش یک راکت توانست سریع تر از صوت حرکت کند و دیوار صوتی را بشکند تا برای اولین بار صدای انفجار ناشی از آن به گوش دانشمندان برسد. حالا محققان ناسا قصد دارند به شکلی متفاوت به سراغ این چالش بروند و دستگاهی بسازند که بدون انفجار صوتی بتواند سریع تر از صوت حرکت کند و در آینده حمل و نقل پرسرعت را برای ما محقق سازد.

ناسا می خواهد مسافرت با سرعت فراصوت اما بدون انفجارهای صوتی را ممکن کند

ناسا با پروژه ای به نام Low Boom Flight میخواهد راکتی به نام X-59 را طراحی و فراوری کند که نقطه مرکزی این پروژه خواهد بود. این سازمان می خواهد با X-59 نشان بدهد که بدون ایجاد صدای مهیب، می توان سریع تر از صوت حرکت کرد.

دانشمندان قصد دارند X-59 را در چند شهر به پرواز درآورند تا ببینند واکنش مردم نسبت به صداهای آرام تری که از پرواز این راکت به وجود می آید، چیست و آیا اصلا این صداها شنیده می شوند یا خیر. این نتایج در نهایت با رگولاتورها به اشتراک گذاشته می گردد تا آن ها درباره تغییر ممنوعیت های فعلی در این خصوص تصمیم گیری نمایند.

آزمایش های ناسا در سال 2023 شروع می شوند

محققان برای حل مشکل انفجار صوتی ابتدا به درک بیشتری درباره چگونگی ایجاد این صدا دست یافتند و بعد در پی کاهش شدت انفجارها به وسیله تغییر شکل هواپیما رفتند. این ایده پیش تر در برنامه Shaped Sonic Boom Demonstration به وسیله ناسا آزمایش و پیروز ظاهر شده بود. اولین پرواز X-59 برای اوایل سال 2023 برنامه ریزی شده است.

کاترین بام، مهندس هوانوردی مرکز تحقیقات پروازی آرمسترانگ ناسا در کالیفرنیا می گوید: اولین پرواز فراصوت دستاورد بسیار عظیمی بود، و حالا می توانیم ببینیم که از آن موقع تا به امروز چقدر پیشرفت نموده ایم. کاری که ما حالا در حال انجامش هستیم، شامل مجموعه ای از کوشش های آن هاست.

اگر این پروژه پیروز باشد، احتمالا به دستاورد مهم دیگری در حوزه هوانوردی دست پیدا می کنیم و حتی شاید با عصر جدیدی از سفرهای هوایی روبرو شویم.

منبع: انتخاب

به "ناسا می خواهد مسافرت با سرعت فراصوت اما بدون انفجارهای صوتی را ممکن کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا می خواهد مسافرت با سرعت فراصوت اما بدون انفجارهای صوتی را ممکن کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید