میدان سرخ، قلب تپنده مسکو

به گزارش وبلاگ همصحبت، میدان سرخ مسکو

میدان سرخ مسکو(Red Square) جاذبه ای شگرف است که درخشش آن هیچوقت کم نمی گردد. وسعت این میدان مربعی شکل 73 هزار مترمربع بوده و با بناهایی از دوران مختلف روسیه به یکی از مجذوب کننده ترین و مشهورترین مکان های گردشگری این کشور تبدیل شده است.

میدان سرخ، قلب تپنده مسکو

بسیاری از خیابان های اصلی مسکو به این میدان منتهی می شوند، و این سبب شده میدان سرخ میدان اصلی شهر مسکو محسوب گردد.

میدان سرخ مسکو نه فقط به علت اتفاقات تاریخی که در آن رخ داده بلکه به علت موقعیت جغرافیایی که دارد اهمیت ویژه ای پیدا می نماید. میدان سرخ نقش بسیار مهم و کلیدی را در تاریخ روسیه ایفا نموده و شاهد اتفاقات و رویدادهای متعددی در طول عمر خود بوده است. این میدان در دوره های مختلف تاریخی بارها مورد حمله قرار گرفته و به آتش کشیده شده است.

در قرن سیزدهم بعد از حمله تاتارها و مغول ها به شهر چوبی مسکو و به آتش کشیده شدن قلعه چوبی کرملین، ایوان سوم دیواره های سنگی بزرگی را در اطراف کرملین برپا کرد که بلندترین آن ها در سمت میدان سرخ بود.

در اوایل قرن هفدهم بنای زیبای دیگری نیز به مجموعه میدان سرخ اضافه کردند. کازان، این کلیسای باشکوه برای گرامیداشت پیروزی شاهزاده پوژارسکی بر متجاوزان لهستانی در سال 1612 ساخته شد.

یکی از بزرگترین آتش سوزی ها و جنگ هایی که در میدان سرخ مسکو رخ داد در دوران حمله ناپلئون بناپارت به روسیه در سال 1812 بود. او در این نبرد پیروز شد و شهر مسکو را به آتش کشید. بعد از این آتش سوزی چهره میدان سرخ تغییر کرد. در دوران اتحاد جماهیر شوروی رژه ها، سخنرانی ها و تظاهرات مختلف نظامیان و کمونیست ها در این میدان چهره نظامی و قدرتمند به این میدان داد.

برای خرید بلیط هواپیما مسکو کلیک کنید.

برترین هتل های مسکو را انتخاب کنید.

بخش عمده ای از هویت میدان سرخ با بناهای تاریخی همجوار آن تعریف می گردد. بناهایی که هر کدوم تاریخ و اهمیت خود را دارند. بدون بازدید از این بناها سفر به مسکو و میدان سرخ ناتمام می ماند. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بنای سنت باسیل
  • ارگ بزرگ کرملین
  • کلیسای جامع کازان
  • موزه تاریخی دولت
  • بنای یادبود لنین
  • دروازه رستاخیز
  • کیلومتر صفر مسکو

اغلب مردم فکر می نمایند نام میدان سرخ به علت سرخی ساختمان هایش و یا به خاطر پرچم سرخ داس و چکش اتحاد جماهیر شوروی به این نام خوانده می گردد، درحالی که این گونه نیست. این میدان در طول تاریخ نام های گوناگونی داشته و در اواخر قرن هفدهم این میدان به نام امروزی خود میدان سرخ تغییر نام داد که برگرفته از معنی کلمه کراسنایا است که در زبان روسی قدیم به معنای زیبا بود و اکنون سرخ معنی می گردد. نامی که در حقیقت برازنده ترین نام برای این میدان چشم نواز است.

با ساختمان باگل هوس در مسکو بیشتر آشنا شوید

راهنمای سفر به مسکو - جام جهانی 2018 روسیه

منبع: فلای تودی

به "میدان سرخ، قلب تپنده مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان سرخ، قلب تپنده مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید