منتظر پاسخ روس ها برای تشکیل کمیته فنی لغو ویزا سفرهای گروهی هستیم

به گزارش وبلاگ همصحبت، مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی شیوع کرونا را مانع اصلی اجرای برنامه اقدام مشترک ایران و #روسیه برای لغو #ویزا سفر گروهی دانست.

منتظر پاسخ روس ها برای تشکیل کمیته فنی لغو ویزا سفرهای گروهی هستیم

به گزارش دنیای سفر به نقل از خبرگزاری ایرنا، موافقتنامه لغو ویزا گروهی میان ایران و روسیه سال 1396 (28 مارس 2017) در مسکو به امضا طرفین رسیده بود و تا تاریخ 31 دسامبر سال 2023 میلادی قابل اجرا است. اما برای اجرای آن، ضرورت داشت برنامه اقدام مشترکی تنظیم گردد تا فرایند اجرای آن معین گردد از همین رو در سفر علی اصغر مونسان وزیر سابق میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی و ملاقات با زارینا دوگوزووا رئیس آژانس فدرال دنیاگردی روسیه (روستوریسم) برنامه اقدام مشترک ایران و روسیه برای لغو ویزا سفر گروهی امضا و تبادل و عملیاتی شد.

بر اساس این برنامه گروه های دنیاگردی 5 تا 50 نفره ایرانی و روسی می توانند بدون ویزا به ایران و روسیه سفر نمایند. البته مطابق با این سند باید لیست شرکت های دنیاگردی معتبر که در چارچوب این موافقتنامه حق فعالیت دارند، با ذکر نام نهادهای هماهنگ نماینده، شماره ثبت این شرکت ها، اطلاعات تماس بعلاوه نمونه مهرهای نهادهای هماهنگ نماینده و شرکت های دنیاگردی را سالیانه با یکدیگر مبادله نمایند.

اجرایی شدن این برنامه نیازمند تشکیل کمیته فنی و آنالیز جزییات و هماهنگی های دیپلماتیک دولتی و بخش های خصوصی فعال دو کشور که در حوزه دنیاگردی است که موضوع را از لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه دنیاگردی خارجی وزارت میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی پیگیری کردیم.

اژدری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره برنامه اجرایی اقدام مشترک ایران و روسیه برای لغو ویزا سفرهای گروهی گفت: اجرایی شدن این برنامه و لغو ویزا گروهی نیازمند تشکیل کمیته فنی بین دو کشور و آنالیز دقیق مسایل و جزییات فنی است که این کمیته هنوز تشکیل نشده است.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه دنیاگردی خارجی وزارت میراث فرهنگی گفت: در مکاتبه با همتایان روسی برای تشکیل کمیته فنی اعلام آمادگی کردیم و منتظر پاسخ طرف روسی برای تشکیل این کمیته هستیم.

وی توضیح داد: ویزا برای سفر شهروندان روسیه به ایران به وسیله سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه در حال اجرا است و شهروندان ایرانی هم طبق روال قبلی می توانند به روسیه سفر نمایند.

اژدری به خسارت های مالی شیوع کرونا در دو سال اخیر اشاره نمود و اضافه کرد: یکی از مهمترین دلایل تعویق در عملیاتی شدن برنامه اجرایی اقدام مشترک برای لغو ویزا سفرهای گروهی ایران و روسیه محدودهای ناشی از اوج گیری های همه گیری در دو کشور است، روسیه محدودیت های سختگیرانه ای برای ورود و خروج دنیاگرد اعمال نموده است و هنوز هم شرایط دنیاگردپذیری و دنیاگرد فرستی در همه کشور های دنیا متاثر از اوج گیری و فروکش کردن سویه های نو کرونا است.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه دنیاگردی خارجی وزارت میراث فرهنگی شرح داد: از ابتدای سال 1400 سه گروه از فعالان دنیاگردی روسیه برای آشنایی با ظرفیت ها و جاذبه های دنیاگردی از ایران بازدید نموده اند. دولت ها در توسعه روابط دنیاگردی معمولا نقش تسهیل گری و هماهنگی دارند، تورهای آشناسازی شامل فعالان صنعت گردشکری- که عمدتا هم فعالان بخش خصوصی هستند- برای شناخت قابلیت های دنیاگردی، نقش مهمتری در توسعه روابط متقابل همکاری های متقابل دنیاگردی دارند.

اژدری توسعه دنیاگردی با کشورهای همسایه و شریکان راهبردی را اولویت سیاست های وزارت میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی دانست و اعلام کرد: پیش از کرونا تعداد ورودی سالانه دنیاگرد روسی به ایران، حدود 23 هزار دنیاگرد بود این در حالی است که سالانه 55هزار دنیاگرد ایرانی به روسیه سفر می کردند که باید با برنامه ریزی اصولی و بازاریابی هدفمند، تراز دنیاگردی با روسیه را مثبت کنیم.

منبع: دنیای سفر

به "منتظر پاسخ روس ها برای تشکیل کمیته فنی لغو ویزا سفرهای گروهی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتظر پاسخ روس ها برای تشکیل کمیته فنی لغو ویزا سفرهای گروهی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید