شرط حذف ترم تحصیلی بدون احتساب در سنوات اعلام شد ، از مخالفت لغو کنکور 99 تا فرصت به دانشجویان برای دفاع انتها نامه

به گزارش وبلاگ همصحبت، معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره شرایط حذف ترم تحصیلی جاری بدون احتساب در سنوات و فرصت اعطا شده به دانشجویان برای دفاع از خاتمه نامه شرح داد.

شرط حذف ترم تحصیلی بدون احتساب در سنوات اعلام شد ، از مخالفت لغو کنکور 99 تا فرصت به دانشجویان برای دفاع انتها نامه

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ همصحبت، نشست مجازی سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران و امید فاطمی رییس مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران با اصحاب رسانه ظهر امروز 19 فروردین 99 برگزار گردید.

توصیه برای برگزاری کلاس ها طبق ساعات مشخص برنامه آموزشی

معاون آموزشی دانشگاه تهران در ابتدای این جلسه درباره برگزاری کلاس های الکترونیکی در پی تعطیلی کلاس های حضوری برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: در نیمسال جاری حدود 7500 عنوان درس در قالب تشکیل 9500 کلاس ارائه می گردد و تغییر شیوه آموزشی به دانشجویان به مجازی مدیریت ساده ای ندارد.

حسینی درباره کلاس های مجازی همزمان و غیرهمزمان شرح داد: در بسیاری از موارد اساتید محتوای فراوری شده در سامانه قرار می دهند تا دانشجویانی که بنا بر هر دلیلی نتوانسته اند در موعد مقرر در کلاس حاضر شوند بتوانند از ان ها به نحوی مطلوب بهره بگیرند، اما همیشه تاکید و توصیه ما به اساتید کلیه واحد ها بر این است که تمامی کلاس های خود را مطابق ساعت های ارائه شده در تقویم آموزشی برگزار نمایند.

درحال حاضر برگزاری کلاس های حضوری به مصلحت کشور نیست

وی با اشاره به برگزاری کلاس های حضوری دانشجویان تحصیلات تکمیلی از ابتدای اردیبهشت ماه مطرح نمود: توصیه ما به طور کلی این است که بازگشایی دانشگاه ها تا زمان بهبود شرایط کرونایی کشور به تعویق بیفتد، چون در شرایط فعلی تجمع دانشجویان در مجتمع های خوابگاهی و کلاس های دانشگاه به مصلحت آموزش عالی و کشور نیست.

کلاس های نظری دانشجویان تحصیلات تکمیلی کاملا مجازی برگزار می گردد

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: اما درباره حضور دانشجویان دکتری از قبل آنالیز هایی شده است که دانشجویانی که باید برای ادامه کار رساله یا انتها نامه شان حتما در دانشگاه حاضر شوند شرایط حضورشان را فراهم کنیم. البته از پیش هم تاکید شده است که تمام کلاس های نظری دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید به صورت الکترونیکی ادامه پیدا کند و تنها در مواردی که احتیاج به حضور دانشجو در محیط های آزمایشگاهی و کارگاهی برای پیشبرد رساله است تمهیداتی ایجاد می کنیم و دانشجو به شرط دریافت شناسنامه بهداشتی و رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند به دانشگاه بیاید.

به گفته وی تنها تعداد معدودی از دانشجویان دکتری و ارشد شامل این مسئله می شوند که تمهیدات لازم برای حضور آن ها اندیشیده خواهد شد.

شرایط حدف ترم تحصیلی دانشجویان دانشگاه تهران

حسینی در پاسخ به این سوال که حذف ترم دانشجویان بدون احتساب سنوات در چه صورتی امکان پذیر است، شرح داد: در حالت عادی طبق آیین نامه دانشجویان می توانند بدون احتساب در سنوات یا حتی با احتساب در سنوات ترم تحصیلی خود را حذف نمایند. بعنوان مثال دانشجویان کارشناسی که در سنوات تحصیلی مجاز هستند مطابق آیین نامه ها می توانند ترم خود را با احتساب در سنوات حذف نمایند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: در شرایط فعلی و با توجه به مسائل پیش امده در کشور دانشجویان دانشگاه تهران که بنا به هر دلیلی درخواست حذف ترم تحصیلی بدون احتساب در سنوات خود را دارند باید درخواست شان را به دانشگاه ارائه دهند و سپس با تشخیص دانشگاه و مرجعیت کمیسیون موارد خاص دانشگاه می تواند ترم خود را حذف کند.

سرنوشت جلسه دفاع انتها نامه ها چی می گردد؟

وی با اشاره به نحوه دفاع انتها نامه دانشجویان در این روز های کرونایی گفت: طبق ابلاغیه های ما به تمام واحد های آموزشی توصیه بر این است که دفاع انلاین و غیرحضوری به رسمیت شناخته گردد و در شرایط فعلی بتواند با 2 صورت دفاع کند.

حسینی اضافه نمود: در روش نخست دانشجو و استاد راهنما می توانند در دانشگاه حاضر شوند و جلسه آنلاین با سایر هیئت داوران داشته باشند در روش دوم مجموعه هیئت داوران به صورت آنلاین، دفاعیه مجازی دانشجو را مشاهده نموده و نمره می دهند. البته در این صورت دانشجو باید متن کامل انتها نامه خود را پیش از برگزاری جلسه انلاین در اختیار هیئت داوران قرار دهد.

تمام دانشجویان تا انتها شهریورماه اجازه دفاع دارند

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه دفاع حضوری دانشجویان در تابستان و از زمان بازگشایی دانشگاه ها برقرار می گردد، گفت: این فرصت به دانشجویانی که در سنوات ششم خود هستند داده شده است که همچون دیگر دانشجویان بتوانند تا انتها شهریورماه 99 از انتها نامه خود دفاع نمایند.

دلایل اصرار به اتمام نیمسال تحصیلی جاری

وی در پاسخ به این سوال که چرا دانشگاه به اتمام نیمسال تحصیلی جاری دارد، مطرح نمود: دانشگاه های عظیم برای این مسوله هم در سطح ملی وهم در سطح دانشگاهی خود ملاحظاتی را دارند. دانشگاه تهران سالانه حدود 10 تا 12 هزار دانش اموخته دارد که 40 درصد ان ها در نیمسال اول و 60 درصد مابقی در نیمسال دوم تحصیلی فارغ التحصیل می شوند. بدون شک افرادی که در ترم تحصیلی جاری فارغ التحصیل می شوند برنامه ریزی های شخصی زیادی برای آینده دارند مثل بحث اشتغال، نظام وظیفه یا حتی ادامه تحصیل؛ بنابراین باید با تمام قوا ترم تحصیلی جاری را با کمترین تبعات برای اینگونه افراد پیش ببریم.

حسینی اعلام کرد: از طرف دیگر با دانش آموخته شدن حداکثر 12 هزار نفر در سال، این دانشگاه هر ساله بین 10 تا 12 هزار دانشجوی جدید پذیرش می نماید که اگر این تعداد دانش آموخته نشوند بدون شک در فرایند پذیرش دانشجویان جدید با مشکل روبرو خواهیم شد و داوطلبان زیادی که برای ورود به این دانشگاه کوشش می نمایند متضرر خواهند شد.

به گفته وی، تمام کوشش دانشگاه تهران این است که ترم تحصیلی جاری با کمترین تبعات به اتمام برسد و ظرفیت پذیرش دانشجویان ان ها برای سال تحصیلی جدید با کاهش روبه رو نگردد هرچند که تا به امروز هم برای کاهش ظرفیت پذیرش برنامه ریزی و تصمیمی گرفته نشده است.

موافق حذف کنکور سراسری سال جاری نیستم

معاون آموزشی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که آیا با حذف کنکور سراسری سال جاری موافق هستند یا خیر، گفت: به عنوان یک کارشناس آموزشی مخالفت خود را در این زمینه اعلام می کنم و امیدوارم که شرایط به گونه ای فراهم گردد که کنکور سراسری هرچند دیر و با تاخیر، اما سال جاری برگزار گردد و دانشجویان از این طریق جذب شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شرط حذف ترم تحصیلی بدون احتساب در سنوات اعلام شد ، از مخالفت لغو کنکور 99 تا فرصت به دانشجویان برای دفاع انتها نامه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط حذف ترم تحصیلی بدون احتساب در سنوات اعلام شد ، از مخالفت لغو کنکور 99 تا فرصت به دانشجویان برای دفاع انتها نامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید