ایران تامین کننده حیاتی انرژی است، به واردات نفت از ایران ادامه می دهیم

به گزارش وبلاگ همصحبت، خبرنگاران: معاون وزیر خارجه هند که همراه نخست وزیر این کشور به برلین سفر نموده است ایران را یک تامین کننده حیاتی انرژی خواند و گفت کشورش بدون توجه به تحریم های آمریکا و سازمان ملل به خرید نفت از ایران ادامه می دهد.

ایران تامین کننده حیاتی انرژی است، به واردات نفت از ایران ادامه می دهیم

به گزارش وبلاگ همصحبت به نقل از پایگاه اینترنتی دِ هیندو، معاون وزیر امور خارجه هند، روز آدینه در برلین گفت، هند بدون توجه به تحریم های شدید مالی آمریکا و سازمان ملل علیه ایران، به خرید نفت از این تامین کننده حیاتی انرژی ادامه خواهد داد.

رانجان ماتای تاکید نمود: ما به خرید نفت از ایران ادامه خواهیم داد. وی افزود، کاهش اخیر واردات نفت از ایران به دلیل مسائل حمل و نقل و بانکی بوده و ناشی از هیچ دلیل دیگری نبوده است.

معاون وزیر خارجه هند که به همراه نخست وزیر این کشور در برلین به سر می برد، تاکید نمود تصمیمات مربوط به واردات نفت هند توسط شرکت های بازاریاب نفتی و بر اساس مولفه های تجاری صورت می گیرد و دولت هیچ نقشی در کاهش اخیر خرید نفت از ایران نداشته است.

مقامات ارشد هندی با رد وضع تعرفه برای نفت وارداتی از هر کشوری و از جمله ایران، تصریح نموده اند تا زمانی که واردات نفت از یک کشور از نظر مالی توجیه منطقی داشته باشد، به واردات نفت از این کشور ادامه خواهند داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اینکه آیا هند به دنبال واردات مقدار معینی نفت از ایران است، گفت، هیچ عدد جادویی ای وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: وضع تعرفه هیچ مفهومی ندارد... هر کسی که بهترین قرارداد را پیشنهاد کند ما می پذیریم... ما باید به صرفه ترین قرارداد را برای هند منعقد کنیم نه اینکه تعرفه وضع کنیم و ارقامی معین کنیم و آزادی خودمان را محدود کنیم.

16

منبع: تسنیم

به "ایران تامین کننده حیاتی انرژی است، به واردات نفت از ایران ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران تامین کننده حیاتی انرژی است، به واردات نفت از ایران ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید