اردوغان: کسی نباید از حضور ترکیه در خلیج فارس ناراحت گردد، تا ابد در سوریه نمی مانیم

به گزارش وبلاگ همصحبت، اردوغان در ادامه اضافه کرد، به استثنای طرف هایی که به دنبال ایجاد آشوب و تنش هستند، کسی نباید از حضور ترکیه و سربازان آن در خلیج فارس ناراحت گردد.

اردوغان: کسی نباید از حضور ترکیه در خلیج فارس ناراحت گردد، تا ابد در سوریه نمی مانیم

رئیس جمهوری ترکیه گفت، این کشور به محض دستیابی به راه چاره دائمی برای بحران سوریه به حضور نظامی خود در این کشور انتها خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: ترکیه تا ابد در سوریه باقی نخواهد ماند و به محض اینکه به یک راه چاره دائمی دست یابیم این کشور را ترک خواهیم کرد.

اردوغان در ادامه اضافه نمود، به استثنای طرف هایی که به دنبال ایجاد آشوب و تنش هستند، کسی نباید از حضور ترکیه و سربازان آن در خلیج فارس ناراحت گردد.

وی همچنین توضیح داد، ترکیه با حضور نظامی در خلیج فارس تنها در حفظ ثبات و صلح قطر سهیم نیست بلکه در حفظ ثبات و صلح در تمام خلیج فارس سهم به سزایی دارد.

رئیس جمهوری ترکیه عنوان داشت: طرف هایی که عزم و قاطعیت ما را در شرق مدیترانه دیدند، متوجه شدند که نمی توانند ترکیه را به عقب نشینی مجبور نمایند و امروز مجبور هستند به فراخوان های ما برای رایزنی گوش فرا دهند.

وی ادامه داد: این مشروعیت (دولت وفاق ملی لیبی) است که در لیبی پیروز خواهد شد و کودتاگران در نهایت شکست خواهند خورد.

اردوغان گفت، ارمنستان کوشش دارد پس از شکست سنگین از آذربایجان، ترکیه را یکی از طرف های درگیر نشان دهد و این امر دال بر شرایط بد و ناامیدی است که در آن به سر می برد.

رئیس جمهوری ترکیه تاکید نمود: ما به همکاری با آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم، حمایت از دموکراسی و انتها دادن به حالت بی ثباتی ادامه خواهیم داد.

منبع: عصر ایران

به "اردوغان: کسی نباید از حضور ترکیه در خلیج فارس ناراحت گردد، تا ابد در سوریه نمی مانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: کسی نباید از حضور ترکیه در خلیج فارس ناراحت گردد، تا ابد در سوریه نمی مانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید